Carola Wedholm väljer att lyssna på unga i Almedalen…

Posted on 25 juni, 2016 av

0


Jag väljer att lyssna på unga i Almedalen för att…?

Det är frågan vi ställer till de som vill lyssna lite extra mycket under våra Walk n´ Talks som vi i år genomför tillsammans med Fler Unga. Vi delar båda önskan att det ska talas mer MED unga istället för OM unga.

Vi tror de flesta har mycket att vinna på att lyssna till och samtala med unga, höra mer om deras tankar och idéer kring ämnen som är viktiga för oss alla i vår strävan efter ett hållbart lärande samhälle med individen i centrum, områden som visar den stora utvecklingspotentialen som finns för skolan.

Vi är glada över att kunna presentera Carola Wedholm för er. Carola är  2.e vice ordförande Lärarförbundet Skolledare och kommer att vara med oss den 5/7 och lyssna och samtala om HÅLLBARHET.

Vi utgår från Fenomenalen Science Center på Skeppsbron 6 och promenerar gemensamt längs havet mot Kärleksporten där vi stannar och låter samtalet fortsätta som det vill.

Carola Wedholm

Carola Wedholm

 

”Jag väljer att lyssna på unga i Almedalen för att… vilka skulle vi annars lyssna på? Vi är ju lärare och skolledare för deras skull” ”Jag väljer att lyssna på unga i Almedalen för att… i mitt samhällsuppdrag som skolledare måste jag ha elevers lärande och utveckling i fokus” Carola Wedholm 

Här kan du anmäla dig på facebook-eventet

 

 

Posted in: Uncategorized