Livslångt lärande är viktigt – men för vem?

Posted on 17 juni, 2016 av

0


”What teachers fail to learn in universities and teacher-training colleges they rarely pick up on the job. They become better teachers in their first few years as they get to grips with real pupils in real classrooms, but after that improvements tail off. This is largely because schools neglect their most important pupils: teachers themselves.”

Hur förebilda det livslånga lärandet till elever då, undrar jag lite försynt.

How to make a good teacher lyfter några av de utmaningar som lärarprofessionen står inför. Håller du med i slutsatserna? Känner du igen dig? Eller är The Economist snett på det?

Och du – befinner du dig i Almedalen i sommar så kom på någon av våra fyra Walk n Talks, som sker måndag-torsdag, kl 10:30 och en halvtimme/timme framåt, med start utanför Fenomenalen. Då kan du ju dela med dig av dina tankar, om du inte skulle vilja gästblogga så klart. Då mailar du skolvaren at gmail.com så tar vi det därifrån.

Mycket nöje, så hörs vi!