Johline Z Lindholm till #afkUmeå

Posted on 27 januari, 2015 av

1


Dum eller visionär? Naiv nog att våga förändra. 

Johline Z LindholmOm vi ska förändra världen så behöver vi ha med oss alla, men all förändring börjar med några få. Det börjar med dig och mig.

Ni tror att jag är galen, orealistisk och naiv, men jag är visionär, och jag vet att vi har förmågan att förändra så mycket mer än vad vi tror. Det är dags att kliva ur vår bubbla och vår övertro på auktoriteter – nu är tiden för visioner och samarbete över gränserna. För utan varandra, utan hopp, visioner och modet att våga tro på det omöjliga, så kommer vi gå under. Våga bryta normer, våga bryta mot reglerna för att kunna följa hjärtat och skapa vibrationer som påverkar långt mer än vår fantasi kan föreställa.

Med bakgrund inom idrottspedagogik klev jag in i skolvärden med tanken om att interaktivitet och lärande är oskiljbara och att en förutsättning för lärande är engagemang. När jag klev in i skolvärlden så fick jag en chock, för det jag såg var långt ifrån engagemang och visioner – och det gällde både lärare och elever. Idag ser jag hur rörelsen för en skola anpassad till verkligheten växer med rasande fart. Idag ser jag hur välden håller på att gå under, samtidigt som gräsrotsrörelser för ett hållbart samhälle växer snabbt.

Idag sitter jag som ordförande för PUSH Sverige – plattformen där unga samarbetar för hållbarhet, jag är styrelseledamot i Global Action Plan Sverige, en organisation som arbetar för att främja en hållbar livsstil genom att utveckla program som leder till bestående beteendeförändringar, jag har arbetat med läromedel för hållbar utveckling och är med och driver på politiken i skolfrågor och hållbarhetsfrågor.

Jag tror på förändring och jag vet att det kräver mod och visioner – jag utmanar dig att våga ta klivet ur din trygga zon.

/Johline Z. Lindholm, visionär

Under #afkUmeå kommer du att kunna delta på en workshop med Johline som handlar just om detta: ”Dum eller visionär? Naiv nog att våga förändra!” och som ni läser ovan är Johline en person som lever som hon lär. 

Tycker du att detta låter spännande, så hoppas jag att du anmäler dig!
Hur? Enkelt, du anmäler dig till #afkUmeå genom att fylla i formuläret här: Anmälan #afkUmeå

Posted in: #afk, #afkUmeå