Primaskolan till #afkUmeå

Posted on 16 januari, 2015 av

1


Välkommen att lystra till mod och vision bakom Primaskolan i Umeå på lördag under #afkUmeå!

Det ska vara ”Viktigt och på riktigt!

På Primaskolan arbetar elever och lärare därför med att skapa mening, ökad förståelse, lust till lärande och framgångsrika resultat genom att ta avstamp i ämnesintegrerade projekt med kreativitet i fokus.

Primaskolan

Alla ska få vara den de vill vara!

Ett annat av våra ledord är ”En skola är inte bara ett hus!

Lärande sker på många platser och på många sätt. Vi försöker både fysiskt vara ”utanför boxen” och tänka ”utanför boxen” för att inspirera till lärande men också ta vara på och visa upp elevernas kunskaper och förmågor utanför skolan. Vi samarbetar med, och tar vara på, det lokala kulturutbudet och vi bygger nätverk med fler och fler lokala aktörer för att ta vara på och värna om ett gemensamt engagemang för kultur, kreativitet och utveckling.

Vår värdegrund är starkt i fokus – ”Alla ska få vara den de vill vara!

En elevkommentar: ”Jag vet att jag kan komma till skolan med limegröna byxor utan att få någon taskig kommentar. Alla både elever och pedagoger, accepterar mig som den jag är. Vi spenderar så otroligt mycket tid i skolan och därför är det extra viktigt att man trivs, att man får den utbildning man behöver och att man gör det bästa av tiden och har kul. Det känner jag att jag fått här på Prima. Vi på skolan har alltid roligt och vi är liksom alla tillsammans, alla känner alla och alla är trevliga mot varandra.” (Nina Winter)

Ridån för Primaskolan Umeå gick upp höstterminen 2013 för elever i årskurs 6-9.

Under lördagen kommer vi även att hålla i två inspirerande Workshops som handlar om dels ”Classcraft” – ett ”gamification-verktyg” för att göra vanliga lektioner till ett spel som inspirerar och skapar motivation, och dels visa på kreativ musikundervisning.

Kontakta oss gärna!

Telefon 090 – 17 15 60
Facebook Primaskolan Umeås Facebooksida
Rektor Carina Olsson (carina.olsson at primaskolan.se) | 070-250 64 20

Tycker du att detta låter spännande, så hoppas jag att du anmäler dig!
Hur? Enkelt, du anmäler dig till #afkUmeå genom att fylla i formuläret här: Anmälan #afkUmeå

Posted in: #afk, #afkUmeå