#afkAlmedalen: Nina Wahlin (C) kickar igång en Walk n´Talk

Posted on 24 juni, 2014 av

1


Nina Wahlin (@Spirande), Vice ordf. för Centerkvinnorna i Stockholms län samt Riksdags-, Landstings- och kommunfullmäktigekandidat (C), startar #skolvårens andra Walk n´Talk under #afkAlmedalen på tisdagen den 1/7 kl. 11.00- 11.30. Kom och samtala om lärande och skola tillsammans med oss. Läs mer om detta här.

Här får ni ta del av några tankar från Nina Wahlin:

Lärande liv

Jag ser livet som ett ständigt växande.
Växande i lärande – pågående och i varje möte. Hur lär vi? När lär vi? Vad lär vi? Varför lär vi?
Som liberal feminist-aktivist står jag som valbar för Centerpartiet i riksdagsvalet, landstingsvalet och kommunvalet (Södertälje).
Jag ser mig själv som närvarande  samhällsengagerad entreprenör som brinner för varje enskild människas rätt att forma sitt eget liv och samhället.
Jag tror på individens initiativ och samverkans kraft och jag vill vara en del av en tillgänglig demokrati.
I nyfikenheten, lusten att upptäcka ligger dörren till lärandet.
Hur kan vi idag bidra till att dessa dörrar står öppna?
Hur kan vi fylla de lärande rummen med vad som bygger den värld vi vill vara en del av?
Jag vill bidra till att varje barn ges möjlighet att bygga en stabil grund att stå på gällande sina rättigheter, kritiskt tänkande och stärkande av sin identitet.
Ser fram mot att möta just dig och dina tankar i samtal om lärandet.
Väl mött i Almedalen #skolvåren #varförskola

Följ #skolvåren under Almedalen på Twitter via #afkAlmedalen.
/Nina

Posted in: #afkAlmedalen14