Sverige sviker

Posted on 29 maj, 2014 av

1


… tänker inte på vad det kostar, utan på vilket land Sverige ska bli och vilket samhälle våra barn ska växa upp i. Frågan är inte om vi har råd, utan om vi orkar bry oss om varandra. …

Det är inte den svenska skolan som har problem, det är vi. Det är Sverige som sviker och problemen visar sig först i skolan. Sedan sprider de sig och ger luft åt den cyniska och föraktfulla människosyn som Rivèreoch andra nu anser sig kunna lufta öppet. Vill vi inte kan vi inte!

Jag vill och jag vill vara med och bygga ett Sverige som inte sviker, ett varmare och mer förlåtande Sverige, byggt på solidaritet, eftertanke och framförallt kunskap. Jag vill vara med och bidra till byggandet av en skola för alla där kunskapen står i centrum och där allt annat är sekundärt. Vad vi behöver är inte mer pengar i plånboken, det är mer vett och sans i skallen. Då kan vi lösa problemen. Tillsammans kan vi bygga ett bättre land, för alla. Hellre dör jag fattig tillsammans än rik vid sidan av sådana som Rivère. Saknaden av Tage Danielsson överväldigar mig!

Läs hela Eddy Nehls inlägg här.

Posted in: Uncategorized