#skolvåren #afkMiniHusie

Posted on 17 februari, 2014 av

2


Jag ska hålla en liten #afkMini i Husie på biblioteket, den 25 februari kl 18. Du kan anmäla dig via nätet, eller per telefon.

20140212-201038.jpgJag är storkund på biblioteket, och tar mig allt som oftast just till biblioteket i Husie, där jag bor. Jag frågade i höstas om jag inte kunde få köra en liten #afkMini och det togs glatt emot av de skickliga bibliotekarierna. Kvällens ämne är, så klart, frågan Varför skola?

Så här beskrivs kvällen:

Har du funderat över vad vi ska med skolan till? Vad är skolan egentligen? Förvaringsplats för barn och ungdomar, grogrund för demokratiska medborgare eller kanske helt enkelt vårt främsta verktyg för att skapa samhället? #skolvåren är ett initiativ som frågar just ”Varför skola?” i syfte att få igång tanken kring vad vi egentligen ska med skolsystemet till.

Posted in: Uncategorized