Johan Lindström kommer till #afkHuddinge

Posted on 30 januari, 2014 av

0


Johan TwittterfotoVem är du?
Johan Lindström, född och uppvuxen i Mariehamn, på Åland. Jag jobbar som biträdande rektor inom Utbildning Rotebro i Sollentuna med ansvar för år 7-9, men jag jobbar även mycket med skolutvecklingsfrågor, IKT och schemaläggning inom hela skolenheten, d v s i ett f-9 perspektiv. Fr o m augusti 2013 jobbar jag även deltid som konsult för Caperio med att fortbilda lärare och skolledare. Mina huvudområden i det arbetet är hur man kan jobba med datorer i undervisningen, ledarskap och hur gör när man jobbar målstyrt.  På fritiden är jag involverad i Sollentuna volleybollklubb där jag är assisterande tränare för herrlaget i Elitserien.
Varför vill du delta på #afkHuddinge?
Jag är aktiv på sociala medier och via min blogg där jag diskuterar skola, skolutvecklingsfrågor och IKT och det ger ett stort mervärde att träffa dels de som jag har i mitt twitterflöde, men även andra som jag inte följer via sociala medier. Twitter är ju ett begränsat medium för längre och djupare diskussioner, så de behöver man föra i andra forum. Det är alltid intressant att lyssna på andra och se vilka infallsvinklar de har i olika frågeställningar. Att lyssna på föreläsningar kan vara intressant, men ger sällan en bestående förändring, så att ha aktiviteter där man är aktiv ger ett större mervärde på sikt, något som man har i samband med #afk.
Vad kommer du bidra med?
Jag kommer att hålla en Pecha kucha som handlar om målstyrning.

Anmäl dig och delta under #afkHuddinge du också! 14-15 februari, två dagar av kompetensutveckling, samutveckling och samhällsutveckling. Begränsat antal platser, först till kvarn! Anmäl dig här. 

Posted in: #afkHuddinge