Inspirera oss!

Posted on 14 december, 2013 av

0


Victor Ganguly publicerade en utmaning på #skolvårens Facebook-wall. Vi vill lyfta den här och uppmana er alla att göra detta! Vi vill också uppmana alla er som inte är lärare att göra det, med era arbetskamrater, era anställda, era barn, er själva. Mejla in bilden på er postit-wall till oss, skolvaren(@)gmail(.)com så publicerar vi det här på bloggen. Låt oss sprida våra mål till varandra, låt oss inspireras av varandras mål och drömmar inför kommande år! Tack Victor för din fantastiska idé och ditt initiativ!
1497657_10200848153675708_1850757115_n

De sista åren jag spenderade i skolan var den värsta tiden i mitt liv. Jag kände att skolan aldrig brydde sig om vem jag var eller mina intressen och drömmar. Som elev är man bara en till i klassen, och det enda som skiljer oss åt är siffran vi får på våra nationella prov. Tonåren spenderas som en ständig förberedelse inför framtiden, och nuet blir oss bortrövat. Det som gör mig mest ledsen är attmin relation till skolan är något som gör mig långt ifrån unik. Många ungdomar upplever att de har tappat sin passion och nyfikenhet.

Jag vet dock att lärare som hittar sig till dessa nätverk är de som är lärare av rätt anledningar. Ni är de väcker tankar och inspirerar. Därför vill jag slänga ut en idé till er alla. Innan jullovet så vill jag uppmana er att ni tar en lektion och pratar med eleverna och frågar dem om hur de tycker att det går med livet. Hur många av dem är det som har hittat anledningen att vakna upp varje morgon? Vad är de stolta över och vad är deras drömmar? Jag vill att ni köper en bunt färggranna post it lappar inför detta, och på dessa ska alla era elever skriva om deras framgångar under årets gång och sin mål inför nästa.

Ta sedan en bild på detta, släng upp det på Facebook, och låt världen se den vackraste whiteboard tavlan någonsin.

Tror på er!❤