Är vi nöjda nu?

Posted on 25 november, 2013 av

0


Så här på en måndag, vill vi starta med en fredagskrönika. Så här på en löningsdag, vill vi starta med en krönika om skattelättnader:

”För att travestera statsminister Fredrik Reinfeldt: När jag ser mig om i landet så tycker jag inte att vi drunknar i välfärd.
Värst tycker jag att det är när politiker efter politiker nysminkade och skinande glada kliver in i tv-studio efter tv-studio och tävlar om att deklarera hur dålig skolan är.
Ändå får jag och min familj ytterligare skattelättnader på 600 kronor.

Jag vill att regeringen återkallar de 600 kronor som jag fick i onsdags och upprättar en fond. Pengarna behövs mer på annat håll.
I skolan som får allt tuffare att hjälpa våra barn.
De barn som växer upp under fattigdom.
Till järnvägen.
Inte till Claes de Faire.”

Hur tänker du kring detta?

Läs hela krönikan i Resumé här.

Posted in: Valfrågor