#afkMalmö i backspegeln

Posted on 20 oktober, 2013 av

0


Vissa tillfällen berikar livet extra mycket. Ett sådant har nyligen Skolvåren i Malmö varit. … Tack för dessa två dagars lärande. Det fortsätter i mig. För som Ranelid sa – ord väger ingenting så jag kan bära dem med mig vart jag än går och med hjälp av dem kan jag se lite mer av omvärlden. Eller kanske mer korrekt, med Dennis Westerbergs ord, min modell av verkligheten har förändrats. Om verkligheten vet jag fortfarande ingenting.

Så skriver Peter Habbe på skapavetande.se efter sitt deltagande på #afkMalmö som avslutades igår. Läs hela inlägget här.

Så här skriver Ingela Netz, som också deltog under #afkMalmö:

Jag ska försöka sammanfatta mina intryck och tankar om AFKMalmö. För min egen skull i första hand, men av alla de saker som gör Skolvåren speciell, så är det nog den generösa självklarheten i att om något är bra för mig, så kanske det är bra eller användbart också för någon annan, alltså delar jag med mig! … Och rörelsen börjar alltid i någon form av ny eller fördjupad förståelse. När du rubbar mina mindset är jag helt enkelt tvungen att göra nya värderingar, och agera utifrån dem. Så vad är det skolvåren gör? Precis det! Vi rubbar varandras cirklar, åstadkommer ny förståelse och ingen av oss tänker likadant idag som vi gjorde i torsdags. Alla tar vi med oss något hem, och så gror den där förändringen från det enda håll där den kan hämta näring; inifrån!

Läs hela Ingelas inlägg här.

Vi hoppas på fler reflektioner😀