#afkMalmö – Nu kör vi!

Posted on 18 oktober, 2013 av

0


För mig är det så himla tydligt att många av skolans utmaningar idag handlar om oss vuxna som arbetar i och runt skolan. För att höja oss, och på systemnivå levla upp, tror jag att vi behöver prata mycket mer om den lärande organisationen och dess recept, och varför inte fler vill vara med och laga. Detta trots att alla verkar veta receptet.

Jag har även börjat tröttna rejält på skoldebatten, på både politiskt och twitter-ankdammiskt plan. Den ena sidan (ska låta det vara osagt vilken) verkar tro att den andra vill att barnen inte ska lära sig något och bara flyta runt i skolbyggnaden utan något vuxenansvar, medan den andra replikerar med att den första sidan vill förtrycka barn och ärra dem för livet. Anledningen till att jag åker till Skolvåren är för att prata om den lärande organisationen. Men också för att jag tror att det blir ett tillfälle att skärpa till oss lite och prata om de saker som spelar roll på riktigt.

Så skriver Oscar Semb om sitt deltagande under #afkMalmö de kommande två dagarna. Gå in på hans blogg och läs hela inlägget samt titta på Oscars infograf. Missa ej!

Nu drar det igång! Följ oss på Twitter och via #skolvårens Bambuserkanal (http://bambuser.com/channel/skolvaren länk kommer här när sändningarna drar igång). Kör så det ryker!

Posted in: #afkMalmö