Vad har ni för förväntningar på #afkMalmö ?

Posted on 17 oktober, 2013 av

0


”Dags att organisera lederna, kan jag tycka…
Ni har börjat bra med Almedalen men hur fortsätter vi? Det är det som jag förväntar mig, faktiskt. Jag ser inte mig själv en som kan organisera hela gänget kring något konkret men jag jobbar gärna i att bolla med andra, idéer som blir handlingar inom en bestämd tidsperiod. Konkreta mål som sedan blir handlingar.
Säg hur kan jag stå till tjänst.”
Laura Brännström @ximenabr

 

”Att vara med när skolvårare träffas är att möta skolmänniskor från många olika håll, med många olika erfarenheter som alla vill utveckling. Det ger mig mycket i min roll som riksdagsledamot i utbildningsutskottet. Genom att höra hur ni resonerar får jag en tydligare förankring i skolans vardagsverklighet.”
Cecilia Dalman Eek @dalmaneek

 

”Jag ser som vanligt med Skolvåren fram emot att bli inspirerad och att få se det driv och vilja som finns bland lärare och skolledningar över hela landet att göra skolan till en plats där vi utvecklas som människor, och att få bort känslan av att skolan är ett nödvändigt ont.Jag ser fram emot att se människor mötas, få nya insikter och skapa nya samarbeten. Jag ser fram emot att se individuell aktion och gemensam aktion i form av lärare som vågar testa nya sätt och skolledningar som vågar ta in nya idéer och bryta gamla mönster. Att vi söker lösningar snarare än problem.”
Johline Zand @johline