Ninna Kristiansen har mycket dela med sig

Posted on 17 oktober, 2013 av

1


Ja, mina förväntningar på #afkMalmö, är bl a att få känna kraften i vårt utvidgade kollegium över det förändringsarbete vi behöver få till för ALLA våra barn. Ett sätt att knyta nya/djupa kontakter och få styrkan i att gå hem och föra förändringsarbetet vidare i sin skola, sitt skolområde – kommun etc.
Jag skulle även vilja att vi samtalar om hur skolan måste förändras så att våra barn kommer ut ur skoltiden och ser tillbaka på ett härligt lärande och känslan av att duga, som jag brukar säga – vi utbildar barn som kommer ut som HELA MÄNNISKOR, med allt vad det innebär.

Mitt sätt att bidra är tex att prata om min sons situation i sin tidigare skola, och utifrån det göra tydligt vilka faktorer som är påverkningsbara i skolan för att stötta och hjälpa dessa barn att få bibehållet självförtroende. Har massor att prata om=)!

Längtar tills vi ses!

@ninkri

Posted in: #afkMalmö