Jonas Plunteman vill stärka de som har det jobbigt

Posted on 17 oktober, 2013 av

0


Jag jobbar mycket med att stärka de svagare elevernas Självkänslan i mitt arbete som informatör och hoppas på att få dela med mig utav mina kunskaper och kompetenser.

Mina tankar och frågor kring att Stärka #afkMalmö::

* Vi sätter betyg och omdömme på barnen i tidigare ålder. Hur påverkar de de svagare eleverna? Vem hjälper de att bygga upp en lägre Självkänsla eller ge dom råd och stöd hur de kan jobba upp Självkänslan efter de har blivit ”trampade på” och nedtryckta?

* Vi är en grupp människor som samlats kring #afkMalmö, – hur kan vi påverka beslutsfattarna på högre, genom att engagera oss på olika sätt kring våra barns framtid? Mycket handlar om ekonomiska resurser i olika sammanhang. Men vem är intresserad av att bekosta en individs utanförskap för att den inte blivit sed och hörd i grundskolan – för att skolan inte haft resurser att hjälpa de ”svagare” eleverna?

* Varför är det alltid dom som ”trampar på andra” som kommer i rampljuset? När det egentligen är dom som blir ”trampade på” som borde komma rampljuset för deras Självkänslans skull!
Hur ska vi kunna vända på det, – så att de svagare eleverna kommer i rampljuset istället?

Ser fram emot två kreativa och givande dagar i Malmö 😊
@Plunteman

Posted in: #afkMalmö