Ingela Netz vill lyfta diskussionerna till metanivå

Posted on 17 oktober, 2013 av

0


Jag förväntar mig först och främst den enkla men viktiga lyckan i att få tillbringa ett par dagar tillsammans med människor som är lika engagerade i skola som jag är! Att få diskutera, reflektera och ”tankespjärna” kring skola ur en massa perspektiv; jag förväntar mig att jag får med mig en ny och fördjupad kunskap och infallsvinklar som hjälper mig att göra mitt jobb på hemmaplan ännu bättre. Jag är också särskilt glad över frågeställningarna i programmet som hjälper oss deltagare att lyfta tanken till metanivå, något jag tror är nödvändigt för att också förstå och utmana skola som en beståndsdel i ett större system.
Jag tänker att jag förstås vill bidra med min kunskap och erfarenhet men också, framför allt, tänker jag att Skolvåren är ett tillåtande, lustfyllt och ovanligt generöst sammanhang där också jag kan få ifrågasätta det jag gör till vardags. Ställa viktiga ”varför-frågor”, både till mig själv och andra!

Å vad jag ser fram emot AfkMalmö!
Vi ses!
@thingelingela

Posted in: #afkMalmö