Annhild Månsson vill ifrågasätta skolsanningar

Posted on 17 oktober, 2013 av

0


För mig är det viktigt att få andra utanför skolan att förstå vilka utmaningar som finns och visa på möjligheter att stötta skolan och få till något bättre.
Jag vill också att frågan skola – hur den ska se ut i framtiden – ska bli så stor att den sprids på den politiska agendan och i den offentliga debatten. Att man på allvar börjar ifrågasätta en massa skolsanningar som läxor,  betyg och vågar tränga in i vad lärande är och hur lärande går till…även utanför fenomenet skola och mer efterlikna det.
Jag bidrar genom att lyfta dessa frågeställningar,  genom att bidra med min erfarenhet och genom att vara lyhörd för andra.
Jag kommer också att bidra genom att i samtalen hjälpa alla att komma till tals.

Posted in: #afkMalmö