Lisa Carr hoppas att puzzlet tar form

Posted on 16 oktober, 2013 av

0


Lisa Carr, @LiMaCarr, du deltar under #skolvåren #afkMalmö. Vad är dina förväntningar på dessa två dagar?

– Jag ser fram emot många möten med nyfikna och öppensinnade människor. Jag ser det som att vi alla kommer med våra egna perspektiv och erfarenheter och att vi är där för att lägga ett gemensamt pussel. Bitarna blir tydliga när vi berättar om vad vi vill och vad vi tycker är viktigt och när vi lyssnar på varandras berättelser utan att omedelbart värdera dem. Vi ska ju bland annat prata om lärande organisation. Skolvåren är också en organisation och på #afkMalmö har vi chansen att praktisera detta direkt. Detta förväntar jag mig av mig själv och andra! På sikt förväntar jag mig att vi kan placera pusselbitarna så att bilden av en skolvision blir meningsfull och användbar för fortsatt utvecklingsarbete både i det övergripande strukturella och i det viktiga arbete i vardagen.

Posted in: #afkMalmö