Victor Ganguly hoppas på öppna dialoger

Posted on 15 oktober, 2013 av

0


@Victor_Ganguly från Borlänge är en av deltagarna under #skolvåren #afkMalmö den här veckan. Så här svarar han på frågan om vad han förväntar sig under dessa två dagar:

– Jag förväntar mig att #afkMalmö kommer handla om ett möte mellan deltagare som antingen är idérika eller resursfulla (eller både och). Själv är jag nog den idérika.

Jag tror att mötet kommer handla om att definiera vad utbildning innebär och hur det inte överensstämmer med dagens skola. Jag tror att det kommer brainstormas om hur en läranade skola skulle se ut, och därefter möjligheterna att skapa denna plats för unga att uppnå sina drömmar.

Mina egna vision gällande skolan är ganska kontroversiell, och mina åsikter tas sällan seriöst av samhället. Därefter har jag mer eller mindre struntat i skolfrågan, och istället fokuserat på de som förstår att skolan inte är svaret och går sin egen väg.

Det kommer bli spännande att prata skola med öppenhet, och dela ens erfarenheter och sanningar om utbildning. Jag hoppas få lära känna många häftiga samhällshjältar som investerar sin tid och kraft till att göra saker lite bättre.