Christian Jerhov vill förändra i grunden

Posted on 15 oktober, 2013 av

1


bild-3Vem är du?

Jag arbetar som verksamhetsutvecklare på Sektor lärande i Lerums kommun. Under hösten 2013 på heltid. Jag har tidigare haft detta uppdrag på halvtid samtidigt som jag varit en av två rektorer på Rydsbergsskolan i Lerum. Ett uppdrag som jag haft i mer än tio år.

Rydsbergsskolan är en skola som försökt att göra verklighet av visionerna kring framtidens skola. Vi har sedan 2010 försökt att utveckla nya arbetssätt, nya sätt att möta eleverna och organiserat oss på ett – som vi tycker – framtidsinriktat sätt.

Det är om dessa tre mycket spännande år som detta utvecklingsarbete pågått som min föreläsning kommer att handla. Vad vi tänkte, vad vi gjorde och hur det blev.

Hur kommer det sig att du valde att engagera dig i #skolvåren #afkMalmö?

Precis som många andra fick jag kännedom om #skolvåren på Twitter. Tankarna om och synen på behovet av att i grunden förändra skolans förutsättningar och att synen på lärandet behöver utvecklas, minst sagt, är idéer som jag delar och som jag själv skrivit en hel del om på min blogg. www.jerhov.wordpress.com

Därför var det naturligt att anmäla mig till #afkMalmö 2013. När jag sedan fick förfrågan om jag ville delta med en egen föreläsning så kändes det som ett hedersuppdrag.

Kom lyssna på Christian Jerhov på #skolvåren´s #afkMalmö. Anmäl dig här.

 

Posted in: #afkMalmö