En skola åt helvete

Posted on 10 augusti, 2013 av

0


Du kommer nu ha möjlighet att läsa en bloggserie som kanske kommer att skaka om dig och där det är möjligt att du idiotförklara mig. Kanske blir du upprörd, förbannad, road eller också känner du igen dig. Jag ska försöka måla ut lärarkårens och skolan fiende nummer 1. Det är möjligt att du inte håller med eller att du tycker att jag är helt ute och cyklar, vilket givetvis står var och en fritt. Förhåll dig då till det jag skriver och lägg fram dina argument för varför jag har fel, eller reflektera över dig själv eller din omgivning – kan det finnas en uns sanning i det jag skriver.

Så var del 1 av Johan Kants bloggserie ”En skola åt helvete” igång. På måndag kör den väl igång på riktigt tänker vi. Vi hoppas på en konstruktivt hållen serie som kan ligga till grund för intressanta tankespjärn i debatten om systemfelen i svensk skola.

Läs hela del 1 och följ serien på Kants blogg.

Posted in: Uncategorized