Annette driver Skolvision 2013

Posted on 5 juni, 2013 av

0


Annette Wahlgren TCFF - The Conscious Future Fundation, kommer till #skolvåren #afkVarberg 17-18 juni.

Annette Wahlgren TCFF – The Conscious Future Fundation, kommer till #skolvåren #afkVarberg 17-18 juni.

Vem är du?
Jag heter Annette Wahlgren och har arbetat med barn och ungdomar i drygt 20 år, mest i skolan men också på fritidsgårdar mm. När jag jobbade i skolan undervisade jag både elever och lärare i Livskunskap/EQ/Hälsa (kärt barn har många namn).

Min bakgrund är att jag själv var ett barn som inte passade in i boxen, hade svårt att sitta still och koncentrera mig i skolan. Detta gjorde att skolan inte hade förmågan att möta mig och mina kvalitéer, så min skolgång ansågs inte vara något lyckat kapitel.
Idag driver jag en stiftelse (TCFF – The Conscious Future Foundation) som har följande vision, syfte och mål:
TCFF har följande vision:
En medveten framtid där alla människor får optimala möjligheter att utvecklas till sin fulla potential.
Syftet med TCFF ́s verksamhet:
Att bidra till att nytänkande och förebyggande projekt och forskning bedrivs, som antingen direkt eller indirekt påverkar barn och ungdomars psykiska och mentala hälsa positivt.
TCFF ́s mål:
Att ekonomiskt stödja projekt och forskning i Sverige som ligger i linje med TCFF ́s vision och stadgar.
Genomförande:
TCFF är en stiftelse, som för att få in medel till verksamheten, bl.a. bedriver näringsverksamhet och har sponsorer.
Stiftelsens mest aktuella projekt heter Skolvision 2013, www.skolvision2013.se, som givetvis har siktet inställt på skolutveckling.
Vad fick dig att ”falla” för #skolvåren afk Varberg?
Jag blev tipsad av Helena Roth, en av skolvisionärerna i projekt Skolvision 2013. Det kändes bara helt rätt i magen att tacka ja när jag hade läst om #Skolvåren.
Jag ser fram emot att delta🙂
Posted in: #afkVarberg