Förskolläraren med fokus på lösning

Posted on 3 maj, 2013 av

0


Erika Aarneus, 32 år, tvåbarnsmamma inne på termin 3 av 7 på fsk programmet på Högskolan i Borås, kommer till #skolvåren afk Varberg 18-19 juni.

Erika Aarneus, 32 år, tvåbarnsmamma inne på termin 3 av 7 på fsk programmet på Högskolan i Borås, kommer till #skolvåren afk Varberg 18-19 juni.

Vem är du?
Jag är Erika Aarneus (@IamEAa på twitter) 32 år, tvåbarnsmamma och jag har (förhoppningsvis!) snart läst färdigt termin 3 av 7 på förskollärarprogrammet på Högskolan i Borås. Jag älskar att läsa och lära! Både som lärarstudent och förälder är jag engagerad i, och nyfiken på, det som sker i/med (för)skolan.

Vad fick dig att ”falla” för #skolvåren afk Varberg?

Vi hör ofta, från många håll, att det inte står helt rätt till i skolan… Problemen radas upp efter varandra och fokuserar jag på dem så känns mitt framtida yrkesval ibland väldigt betungande. Visst ska problemen lyftas men samtidigt måste vi också försöka komma fram till hur vi löser dem. #skolvåren kändes som en välbehövlig, lösningsfokuserad, fräsch fläkt i den emellanåt väldigt deppiga och problemfokuserade skoldebatten. Möjligheten att få mötas afk och prata skolutveckling med andra som vill göra skolan så bra den bara kan bli kändes nästan för bra för att vara sant – jag kunde inte annat än hänga på! 

Följ Erika Aarneus, student, @IamEAa
Posted in: #skolvårare