Gustav Fridolin vill utvecklas ihop

Posted on 26 april, 2013 av

1


 Gustav Fridolin, folkhögskollärare, riksdagsledamot och språkrör för Miljöpartiet kommer till #skolvåren afk Varberg 18-19 juni.


Gustav Fridolin, folkhögskollärare, riksdagsledamot och språkrör för Miljöpartiet kommer till #skolvåren afk Varberg 18-19 juni.

Vem är du?
Gustav Fridolin. Jag är folkhögskollärare, huvudsakligen verksam vid Missionsförbundets skolor där jag undervisar i praktisk demokrati, en del av samhällskunskapen. Nu har jag en tjänstgöringsgrad på 10% då mitt förtroendeuppdrag som riksdagsledamot för norra Skåne och språkrör för Miljöpartiet tar en hel del tid. Men jag vill inte helt släppa skolan och lärarjobbet – det är ju världens roligaste yrke.

Vad fick dig att ”falla” för #skolvåren afk Varberg?
Viljan att göra skola, prata med varandra, utvecklas ihop, lära ihop och – kanske framförallt – vända bilden av att skolans problem är vi, lärare och elever, som finns i den.

Följ Gustav Fridolin, lärare, riksdagsledamot, språkrör Mp, på Facebook eller Twitter @GustavFridolin
Posted in: #afkVarberg