Pernilla Larsson vill träffa personen bakom @

Posted on 25 april, 2013 av

0


Pernilla Larsson, 7-9 lärare, kommer till #skolvåren afk Varberg 18-19 juni.

Pernilla Larsson, 7-9 lärare, kommer till #skolvåren afk Varberg 18-19 juni.

Vem är du?
Jag är Pernilla Larsson alias @Qvittra på Twitter. Jag är superintresserad av Skolan och insatt. I symbios – tror jag ibland – fast jag kan verkligen inte allt. Jag undervisar i svenska, engelska åk 7-9 – 80% och har en utvecklingstjänst just nu à 20 % i kommunen där jag jobbar – Ängelholm. I min lärarlegitimation står det att jag är: Grundskollärare åk 3-9 i SV, SV2 åk 3, EN och HI. Sant!

I mitt liv gympar och jymar jag. Jag sjunger och twittrar. Och har familj. Vad kan mer vara intressant? Jag kan växla från skojfrisk till väldigt allvarlig och tillbaka mycket snabbt. Kan tolkas galet – tror jag ibland. Glad, medelålders, solälskande, havsfrälst = Qvittra.

Vad fick dig att ”falla” för #skolvåren afk Varberg?
Jag tror att det var en person som först fick upp mina ögon för Skolvåren via Twitter. Genom ett direktmeddelande om något helt annat. Som ledde till att jag läste vidare och hakade på. Blev intresserad. Tänk få möta i real life människor som kanske är alias på nätet och som delar ett intresse av nästan särart. Fräckt! Sedan blev det också snabba gensvar på repliker från mig vilket var kul.
Följ Pernilla Larsson, 7-9 lärare, @Qvittra
Posted in: #afkVarberg