Mikael Parknäs vill skapa en relevant skola

Posted on 22 april, 2013 av

0


Mikael Parknäs, rektor på Smedingeskolan, kommer till #skolvåren afk Varberg 18-19 juni.

Mikael Parknäs, rektor på Smedingeskolan, kommer till #skolvåren afk Varberg 18-19 juni.

Vem är du?
Jag heter Mikael Parknäs och är rektor på Smedingeskolan sedan den 1:a april 2010. Otroligt spännande och en rolig utmaning att skapa en skola för framtiden.

Jag bor i Bollebygd och har 4 barn och 2 barnbarn och ett på väg! Jag gillar musik (se min Spotifylista: Mikaels favvolista) och något som de flesta inte vet om mig är att jag ,sommaren 1959, knockade Ingmar Johansson i första ronden. – Pang, en uppercut och så låg han på canvasen! Men det får jag berätta mer om en annan gång. 

Vad fick dig att ”falla” för #skolvåren afk Varberg?
Det sanna svaret är kanske att ”vissa” har tjatat hål i huvudet på mig om att jag skall vara med! :-) Om Skolvåren kan bidra till att skapa en skola som är relevant för elevernas nutid och framtid, så vill jag vara med!
Följ Mikael Parknäs, rektor på Smedingeskolan, @mikael_parknas. Kika in på Smedingeskolans blogg.
Posted in: #afkVarberg