Jesper Lissmark Hult kör Free Hugs Kampanj under Varberg afk

Posted on 11 april, 2013 av

0


JesperLissmarkHult

Jesper Lissmark Hult, inspiratör och social entreprenör, blev den första personen som cyklade enhjuling runt Europa med sin Free Hugs-kampanj. En resa han gjorde för att bland annat väcka frågor kring mobbing. Så här beskriver Jesper sig själv:

Jag är en 26-årig ung man med mycket bagage i livets ryggsäck och med en stor passion för att hjälpa och stötta dagens unga. Jag är uppvuxen här i Karlskrona och under min uppväxt levde jag i ett helvete som orsakades av skolan. I gymnasiet ville jag ta livet av mig på grund av utanförskapet jag kände. Efter studenten så bestämde jag mig för att lämna Karlskrona och upptäcka världen. Jag flyttade bl.a till Sundsvall där jag utbildade mig till hälsovägledare. År 2012 blev jag den första person att cykla enhjuling genom hela Europa, en sträcka på 7000 km genom 9 olika länder. Jag gjorde detta för att inspirera andra att förverkliga sina drömmar och väcka frågor om mobbning. Idag jobbar jag som föreläsare och reser landet runt och inspirerar tusentals människor till att tro på sig själva och sina egna drömmar. Jag pratar om positivt tänkande, målmedveten, entreprenörskap. kreativitet och kommunikation. Det är ämnen som det pratas alldeles för lite om i skolan så därför har jag då valt att jobba mer i skolorna än i andra områden.

Jesper har nyligen börjat skissa på en nytt projekt; ”Lyckoskapare”. Det går bland annat ut på att han reser landet runt och gör så kallade kramkampanjer tillsammans med en kramarme.

Detta vill jag göra för att sprida glädje och kärlek, berättar Jesper.

Varför har du valt att delta under #skolvåren afk Varberg?

Jag deltar för att jag vill få mer ideer och mer kunskap om vad en bra skola är för något. Dessutom vill jag bidra med mina ideer och utöka mitt nätverk🙂

Vi är glada att du valt att komma med till Varberg afk Jesper och ser fram emot att få kramas tillsammans.

Mer om Jesper Lissmark Hult kan ni läsas på här och www.lissmark.com

Posted in: #afkVarberg