Elias Giertz, välkommen till #skolvåren!

Posted on 29 mars, 2013 av

0


Elias Giertz skriver på Aftonbladet debatt under rubriken ”Ingen lyssnar på oss elever i debatten om skolan”. En rubrik som inte behöver förklaras närmare än så!

Debattörerna föreslår också en starkare skolmyndighet med ansvar för skolans utveckling. Vilken fin idé – att tjänstemän med dubbelexamen i statsvetenskap och nationalekonomi ska lägga sig i skolutveckling. … Hade det inte varit bättre med fler åtgärder för elevdemokrati och att besluten fattades närmare människan, snarare än toppstyrning?
Förslagen är ett slag i ansiktet på mig och mina vänner som sitter i det klassrum där jag befinner mig i skrivande stund. Det enda jag önskar mig i svensk skoldebatt är att någon, för en gångs skull, tog sig tid och lyssnade på oss. Vi kan, vi vet och vi vill. Massor.

Elias Giertz, välkommen till #skolvåren afk Varberg den 18-19 juni! Ta med alla dina vänner, vi väntar er med öppna armar! Vi behöver er!

Läs hela inlägget här.

Posted in: Uncategorized