Ska man nu ändra om alla skolorna, gör det bra!

Posted on 17 mars, 2013 av

1


Linn Eriksson är 17 år och läser andra året på gymnasiet. Hon delar en bit av sin skolvärld med oss på #skolvåren idag:

Det är ju massa snack om skolan hit och dit, vad som händer nu… det vet jag inte. Det jag vet, att att något borde ändras till det bättre… och det är barnen! Det ska vara kul att gå till skolan, säger inte något att det är väldigt fel när små 8-9 åringar redan då börjar tröttna på skolan? Jag har tänkt en del och kommer ihåg när jag var liten… rätta mig om jag har fel, men vi blev stoppade, tillbakadragna… jag kommer inte ihåg om det var i själva skolan eller på fritids, men det spelar inte så stor roll… ” nej, gör inte såhär det är för svårt”, ” läs inte dom böckerna, dom är för svåra”, ” du ska inte kunna det här än, så slappna du av ett tag” och massa mer… LIXOM HALLÅ?! Okej, det kanske är svårt. Men utmaningarna? Hur ska man lära sig annars? Inte för att jag är MVG-barn, långt ifrån… men kanske, skulle jag haft bättre betyg, om jag hade fått behålla min fantasi och göra det jag ville? Jag kanske låter orättvis, men; ärligt talat, blir man inte hjärntvättad?
En sak pappa störde sig på i många år är jag var typ ” jag vill inte lära mig det här, om det inte står i skolböckerna!” och jag vet att jag inte var ensam om det. Jag vet inte vart jag vill komma… men, ska man nu ändra om alla skolorna, gör det bra!

Nu ska jag packa väskan och sticka till Onh, sleepover, wooho!😀

Linn bloggar annars på lingnoi.blogg.se

Posted in: Uncategorized