Generellt åtgärdsprogram för lärare som vill jobba inkluderande och bejaka lustfyllt lärande

Posted on 10 mars, 2013 av

0


Via @JannaScheele på Twitter hittar jag Helena Wallbergs blogg Specialpedagogen. Och den värmer hela hjärtat, för bloggen omfamnar sin besökare med trygghet och välvilja, på samma sätt som mammas nybakta bullar. Specialpedagogen brinner för det inkluderande klassrummet och söker svaret på hur i undervisningen.
I inlägget @JannaScheele tweetat vidare får jag som lärare ett åtgärdsprogram för hur jag kan arbeta mer inkluderande och bejaka det lustfyllda lärandet. Och förutom att Helena pekar på det självklara så ger hon mig också ett dokument att bära med mig till min chef, för att visa att detta är vad jag behöver göra och jag måste få tid till att göra det! :

Att inkludera innebär att söka svårigheter för elever i undervisningssituationen i första hand. Det betyder att vi som proffs ska tänka igenom och förebygga misslyckanden i så stor utsträckning som möjligt.

Här är sju steg för att närma sig en inkluderande planering:

Och de sju stegen får ni läsa om här.

Posted in: Uncategorized