Det våras för skolvåren

Posted on 19 februari, 2013 av

0


WOW!

*blir nästan matt*

Vilken imponerande kraft det finns i att go with the flow!

Jag ska se om jag kan kicka in lite fritidspedagoger och ännu fler förskollärare här också, för de har så ofantligt mycket att bidra med de också. För när jag snackar #skolvåren så menar jag HELA det system som jag ser som skolsystemet, nämligen förskola/skola/fritids, och ja, gymnasiet också! Om det sen spinner loss och har efterverkningar även på högskolesystemet osv skulle ju bara sitta fint det med. ;-D
Har ni nga andra blivande eller befintliga förändringsagenter i åtanke, så kicka gärna ut förfrågan till dem också!

Varberg är EN hållplats på vägen, innan dess ska vi säkert stanna på ett par andra, och efter kommer ytterligare fler. Att bidra till att det verkligen skapas förändring, den förändring vi alla känner både behövs och är på G, är det jag ser framför mig, och det görs INTE två dagar i juni. det är en resa. Men genom att stärkas, träffas, tankespjärna och bolla idéer för att sedan agera, reflektera, förändra och skapa nytt, kommer vi att driva förändringen över kritiska tröskeln. Paradigmskiftet är snart här!

En idé som jag slogs av är att om det känns länge till juni, kan det ju finnas önskan att samlas i smågrupper och spåna loss INFÖR Varbergsträffen, t ex genom att lyfta frågan Vad ska vi med skolan till? Bara för att nämna en frågeställning som e himla intressant.🙂 Här finns ju folk från Sveriges alla delar nästan, så kanske de som är i närheten av varandra kan hitta varandra och ta en date eller två. Ju mer tankar och idéer som Viktoria får in inför Varberg, desto längre kan vi ju komma I Varberg.😀 FResan har pågått länge, och kommer fortgå ännu längre, så det gäller ju passa på att lära sig så mycket som möjligt under resans gång!

Nock svamlat från mig – jag ser verkligen fram emot att fortsätta spinna loss med er alla, både IRL och på nätet!

Guld,
Helena, initiativtagare #skolvåren

Posted in: Uncategorized